Povzetki in zaključki Zdravstvenega razvojnega foruma 2025

Zdravstveni razvojni forum 2025 je potekal 6. in 7. marca 2025 v Portorožu. Glavne teme so bile usmerjene v zagotavljanje kakovosti in varnosti v zdravstvu, implementacijo nove zakonodaje, digitalizacijo in izboljšanje zdravstvene pismenosti.

Zdravstveni razvojni forum 2025 je 6. in 7. marca 2025 v Portorožu združil ključne deležnike iz zdravstvenega sektorja, vključno s strokovnjaki, regulatorji, pacientskimi organizacijami in tehnološkimi inovatorji. Glavne teme so bile usmerjene v zagotavljanje kakovosti in varnosti v zdravstvu, implementacijo nove zakonodaje, digitalizacijo in izboljšanje zdravstvene pismenosti.

Prvi dan – Četrtek, 6. 3. 2025

9.15: Tamara Kozlovič, Zakon o zagotavljanju kakovosti v zdravstvu: rešitev, problem ali priložnost?

Povzetek: Predavanje je osvetlilo ključne vidike novega zakona o zagotavljanju kakovosti v zdravstvu, vključno s priložnostmi in izzivi pri njegovi implementaciji.

Ključne ugotovitve:

Zakon je prvi sistemski pristop k spremljanju kakovosti in varnosti v zdravstvu.

Učinkovita implementacija zahteva sodelovanje vseh deležnikov.

Ključni izzivi:

Preprečiti dodatno administrativno obremenitev zdravstvenih delavcev.

Zagotoviti jasne kazalnike za spremljanje kakovosti.

Zaključek: Potrebno bo aktivno spremljanje izvajanja zakonodaje in prilagoditev glede na ugotovljene izzive.

10.30: Franci Gerbec, Kaj prinaša zakon o kakovosti? Vizija, odgovornosti in prve ovire.

Povzetek: Predavanje je poudarilo pomen zakonodajnih sprememb za izboljšanje kakovosti zdravstvenih storitev in izpostavilo prve izzive pri uveljavitvi.

Ključne ugotovitve:

Spremljanje varnostnih incidentov bo omogočilo večjo preglednost.

Pacienti morajo biti aktivno vključeni v procese izboljšav kakovosti.

Ključni izzivi:

Zagotoviti dovolj sredstev za učinkovito izvajanje zakona.

Spodbujati kulturo kakovosti v zdravstvenih ustanovah.

Zaključek: Potrebna je trajna podpora in razvoj dodatnih mehanizmov za uresničitev zakonodajnih ciljev.

11.00: OM: Vizija kakovosti in varnosti – Nova zakonodaja, stari izzivi

Moderator: Biserka Simčič
Sodelujoči: Sladjana Jelisavčić, Tatjana Jevševar, Maja Robič, Dimitrij Klančič

Povzetek: Razprava je osvetlila, kako bo nova zakonodaja vplivala na izvajanje zdravstvenih storitev in kakšne so ovire pri njeni implementaciji.

Ključne ugotovitve:

Pomembno je jasno določiti kazalnike kakovosti.

Boljša povezava med regulatorji in izvajalci je ključna za uspešno implementacijo.

Ključni izzivi:

Uskladitev zakonodajnih sprememb s prakso na terenu.

Spodbujanje proaktivnega pristopa k izboljšanju kakovosti.

Zaključek: Sodelovanje vseh deležnikov in prilagoditve na podlagi izkušenj bodo ključne za uspeh reforme.

Zdravstveni razvojni forum 2025 – Povzetki in zaključki

13.30: Andrej Robida, Kako varno je naše zdravstvo? Pasti in rešitve v praksi

Povzetek: Predavanje je osvetlilo ključne vidike varnosti pacientov in sistemske izzive pri preprečevanju napak v zdravstveni oskrbi.

Ključne ugotovitve:

Potrebna je boljša standardizacija postopkov za zagotavljanje varnosti pacientov.

Kultura varnosti v zdravstvu se mora sistemsko krepiti s stalnim usposabljanjem osebja.

Ključni izzivi:

Premalo sistematičnega spremljanja varnostnih incidentov.

Strah pred sankcijami preprečuje odprt pogovor o napakah.

Zaključek: Potrebno je uvajanje sistemov anonimnega poročanja o napakah in nacionalnih standardov za spremljanje varnosti pacientov.

14.00: OM: Od teorije do prakse: Ali lahko zagotovimo varnost za vse paciente?

Moderator: dr. Danijel Grabar
Sodelujoči: doc. dr. Rok Accetto, Draga Štromajer, Tatjana Pavlin, Jernej Golc, Branka Verdnik Golob, Peter Pustatičnik

Povzetek: Razprava je raziskala, kako lahko teorijo varnosti pacientov učinkovito prenesemo v prakso ter kakšne ovire obstajajo pri implementaciji varnostnih ukrepov.

Ključne ugotovitve:

Potrebna je enotna metodologija za spremljanje varnostnih incidentov.

Digitalizacija lahko močno izboljša varnost pacientov.

Ključni izzivi:

Različne bolnišnice uporabljajo različne varnostne protokole, kar otežuje standardizacijo.

Pomanjkanje usposabljanja o varnostnih protokolih med zdravstvenimi delavci.

Zaključek: Rešitve morajo vključevati izboljšano komunikacijo med izvajalci zdravstvenih storitev, tehnološke inovacije in usklajeno regulacijo.

15.30: Klavdija Kobal Straus, Kakovost v DSO – Izgubljeni člen ali prihodnja prioriteta?

Povzetek: Predavanje je izpostavilo pomen zagotavljanja kakovosti v domovih za starejše občane in varstveno-delovnih centrih.

Ključne ugotovitve:

Kakovost oskrbe v DSO-jih mora postati prednostna naloga zdravstvenega sistema.

Poudarek je na večji integraciji zdravstvenih in socialnih storitev.

Ključni izzivi:

Pomanjkanje kadra in neustrezno financiranje.

Standardizacija oskrbe med različnimi zavodi je še vedno pomanjkljiva.

Zaključek: Rešitve vključujejo povečanje vlaganj v oskrbo starejših, izboljšanje pogojev za zaposlene in boljšo povezavo med zdravstvenimi in socialnimi storitvami.

16.00: OM: Dolgoročna oskrba in kakovost v DSO in VDC – Ali kakovost lahko dohiti potrebe?

Moderator: Mircha Poldrugovac
Sodelujoči: Alen Gril, Breda Pavlenč, Ivanka Limonšek, Boštjan Gomilšek

Povzetek: Razprava je izpostavila izzive in priložnosti pri zagotavljanju kakovostne dolgotrajne oskrbe v domovih za starejše in varstveno-delovnih centrih.

Ključne ugotovitve:

Standardizacija storitev je nujna za enotno kakovost oskrbe.

Digitalizacija in tehnološke rešitve lahko pripomorejo k večji učinkovitosti.

Ključni izzivi:

Finančna omejitev razvoja dolgotrajne oskrbe.

Pomanjkanje usposobljenega kadra za zagotavljanje kakovostne storitve.

Zaključek: Trajnostne rešitve vključujejo povečanje financiranja, digitalizacijo in izboljšanje pogojev za zaposlene.

16.30: Damjan Florjanič in Matej Keber, Upravljanje s sredstvi v UKC Ljubljana

Povzetek: Predavanje je predstavilo ključne vidike učinkovitega upravljanja s sredstvi v največji zdravstveni ustanovi v Sloveniji.

Ključne ugotovitve:

Transparentno in učinkovito upravljanje s sredstvi omogoča boljše načrtovanje zdravstvene oskrbe.

Digitalna orodja lahko izboljšajo sledljivost in optimizacijo virov.

Ključni izzivi:

Pomanjkanje standardiziranih procesov za upravljanje sredstev v javnem zdravstvu.

Omejena sredstva otežujejo dolgoročno načrtovanje.

Zaključek: Ključ do uspešnega upravljanja sredstev je uporaba digitalnih rešitev, izboljšana preglednost in dolgoročno načrtovanje.

Drugi dan – Petek, 7. 3. 2025

9.00: Valentina Prevolnik Rupel, Nagovor ministrice za zdravje

Povzetek: Ministrica je izpostavila ključne prioritete zdravstvenega sistema, vključno z digitalizacijo, kakovostjo oskrbe in dostopnostjo zdravstvenih storitev.

Ključne ugotovitve:

Krepitev primarne zdravstvene oskrbe je nujna za razbremenitev bolnišnic.

Digitalne rešitve omogočajo učinkovitejše spremljanje zdravstvenih kazalnikov.

Ključni izzivi:

Zagotoviti dovolj sredstev za digitalizacijo zdravstva.

Preprečiti dodatno obremenitev zdravstvenih delavcev.

Zaključek: Potrebna bo postopna implementacija reform z aktivnim spremljanjem učinkov.

9.05: Simon Maljevac, Uvodni nagovor ministra za solidarno prihodnost

Povzetek: Minister je poudaril pomen sodelovanja med zdravstvenim in socialnim sektorjem ter zagotavljanja kakovostne dolgotrajne oskrbe.

Ključne ugotovitve:

Integracija zdravstvenih in socialnih storitev izboljšuje kakovost oskrbe starejših.

Potrebno je zagotoviti ustrezno usposabljanje kadrov v dolgotrajni oskrbi.

Ključni izzivi:

Pomanjkanje sredstev za dolgotrajno oskrbo.

Preobremenjenost obstoječega sistema.

Zaključek: Dolgotrajna oskrba mora postati prednostna naloga zdravstvene politike.

9.05: Vasja Rebec, Digitalne inovacije v zdravstvu: Pot do boljše kakovosti in varnosti obravnave

Povzetek: Predstavljeni so bili primeri digitalnih rešitev, ki izboljšujejo učinkovitost zdravstvenih storitev in varnost pacientov.

Ključne ugotovitve:

Digitalizacija omogoča hitrejše odločanje in zmanjšuje administrativne obremenitve.

Integracija podatkovnih sistemov omogoča boljšo sledljivost zdravljenja.

Ključni izzivi:

Vzpostavitev robustne digitalne infrastrukture.

Zagotavljanje varnosti in zasebnosti podatkov pacientov.

Zaključek: Digitalne rešitve so ključne za prihodnost zdravstva, a jih je treba implementirati premišljeno in z upoštevanjem varnostnih standardov.

9.20: Karla Rener, Merjenje kakovosti življenja in izidov zdravljenja na področju hemofilije

Povzetek: Predavanje je izpostavilo pomen spremljanja kakovosti življenja bolnikov s hemofilijo in njegovo povezavo z izidi zdravljenja.

Ključne ugotovitve:

Spremljanje kakovosti življenja pacientov omogoča bolj prilagojene terapije.

Podatki o izidih zdravljenja so ključni za razvoj novih terapevtskih pristopov.

Ključni izzivi:

Pomanjkanje standardiziranih meril za spremljanje kakovosti življenja.

Potrebna je večja povezanost med zdravniki in pacienti pri oblikovanju terapij.

Zaključek: Celovito spremljanje kakovosti življenja mora postati standard v zdravstveni obravnavi bolnikov s kroničnimi boleznimi.

9.40: OM: Na vrednosti temelječe zdravljenje (NAVTEZ) – merjenje izidov zdravljenja in kako zagotoviti, da inovacije služijo pacientom?

Moderator: Nina Remškar
Sodelujoči: dr. Tanja Španić, prim. mag. Dorijan Marušič, mag. Robert Ljoljo, dr. Petra Rupar in Karla Rener

Povzetek: Razprava je osvetlila pomen vrednostno usmerjenega zdravljenja ter kako merjenje izidov zdravljenja vpliva na izboljšanje zdravstvene oskrbe.

Ključne ugotovitve:

Vrednostno usmerjeno zdravljenje prinaša boljše rezultate za paciente.

Potrebno je sistematično spremljanje in vrednotenje rezultatov terapij.

Ključni izzivi:

Vzpostavitev enotnih kazalnikov za merjenje uspešnosti terapij.

Zagotoviti, da inovacije resnično služijo pacientom in niso le tržno usmerjene.

Zaključek: Pomembno je sodelovanje med zdravstvenimi delavci, pacienti in regulatorji pri oblikovanju sistema vrednostno usmerjenega zdravljenja.

10.55: Anže Droljc, Kako zagotoviti bolj kakovostno in personalizirano zdravstveno oskrbo s pomočjo tehnologije?

Povzetek: Predavatelj je predstavil vlogo digitalnih rešitev pri zagotavljanju personalizirane in kakovostne zdravstvene oskrbe.

Ključne ugotovitve:

Tehnologija omogoča boljše sledenje zdravstvenemu stanju pacientov.

Digitalizacija zdravstvenih podatkov pripomore k hitrejši diagnostiki in zdravljenju.

Ključni izzivi:

Potrebno je zagotoviti varnost in zasebnost podatkov pacientov.

Digitalna orodja morajo biti uporabniku prijazna in dostopna vsem.

Zaključek: Digitalne rešitve so ključnega pomena za prihodnost zdravstva, vendar jih je treba uvajati premišljeno in v sodelovanju z zdravstvenimi strokovnjaki.

11.30: Mitja Vrdelja, Informiran bolnik, varnejši bolnik – Kako izboljšati zdravstveno pismenost?

Povzetek: Predavanje je osvetlilo pomen zdravstvene pismenosti za varnost pacientov in njihovo sposobnost sprejemanja boljših odločitev o zdravju.

Ključne ugotovitve:

Bolniki, ki razumejo svoje zdravstveno stanje, so bolj aktivni pri svojem zdravljenju.

Informiranost pacientov zmanjša tveganje za napačno uporabo zdravil in nepotrebne hospitalizacije.

Ključni izzivi:

Pomanjkanje enostavno dostopnih in razumljivih informacij o zdravju.

Potrebna je večja vloga zdravstvenih delavcev pri izobraževanju pacientov.

Zaključek: Krepitev zdravstvene pismenosti je ključnega pomena za varnejšo in učinkovitejšo zdravstveno oskrbo.

12.00: OM: Zdravstvena pismenost – Ključ do boljših odločitev

Moderator: asist. dr. Saša Terseglav
Sodelujoči: dr. Rade Pribaković Brinovec, Vesna Marinko, Gregor Cuzak

Povzetek: Razprava je obravnavala pomen zdravstvene pismenosti pri odločanju pacientov in kakovosti zdravstvenih storitev.

Ključne ugotovitve:

Zdravstvena pismenost omogoča boljše sodelovanje pacientov z zdravstvenimi delavci.

Dostop do razumljivih informacij izboljša zaupanje pacientov v zdravstveni sistem.

Ključni izzivi:

Zagotoviti dostopnost informacij v jeziku, ki ga razume vsak pacient.

Spodbujanje večje vloge družinskih zdravnikov pri zdravstvenem opismenjevanju.

Zaključek: Izboljšanje zdravstvene pismenosti prispeva k boljši kakovosti zdravljenja in večji varnosti pacientov.

13.15: dr. Dragan Kovačič, Kdo nosi odgovornost za kakovost: Sistem, izvajalci ali pacienti?

Povzetek: Predavanje je osvetlilo razmerje odgovornosti za kakovost v zdravstvu med sistemom, zdravstvenimi izvajalci in pacienti.

Ključne ugotovitve:

Zagotavljanje kakovosti v zdravstvu zahteva sodelovanje vseh deležnikov.

Sistem mora ustvarjati pogoje za varno in učinkovito delo izvajalcev.

Pacienti morajo imeti možnost sodelovanja pri izboljšavah kakovosti storitev.

Ključni izzivi:

Zagotoviti jasne mehanizme odgovornosti na vseh ravneh zdravstvenega sistema.

Odpraviti administrativne ovire, ki otežujejo izvajanje kakovostne oskrbe.

Povečati zaupanje med pacienti in izvajalci zdravstvenih storitev.

Zaključek: Ključ do izboljšanja kakovosti je usklajeno delovanje sistema, izvajalcev in pacientov z jasnimi odgovornostmi in transparentnimi mehanizmi spremljanja kakovosti.

13.30: OM: Partnerstvo za kakovost – Skupna odgovornost za prihodnost zdravstva

Moderator: prim. mag. Dorijan Marušič
Sodelujoči: Monika Ažman, prof. dr. Bojana Beović, Štefanija Zlobec, Zvone Novina, dr. Edith Žižek Sapač

Povzetek: Razprava je obravnavala, kako lahko različni deležniki v zdravstvu sodelujejo pri izboljšanju kakovosti zdravstvenih storitev.

Ključne ugotovitve:

Partnerstvo med zdravstvenimi izvajalci, regulatorji in pacienti je ključno za izboljšanje kakovosti.

Digitalizacija in analitika podatkov lahko bistveno prispevata k spremljanju in izboljševanju kakovosti oskrbe.

Potrebna je večja vključenost pacientov pri oblikovanju in vrednotenju zdravstvenih storitev.

Ključni izzivi:

Uskladitev različnih interesov med deležniki v zdravstvu.

Pomanjkanje standardiziranih kazalnikov kakovosti na nacionalni ravni.

Izboljšanje komunikacije med pacienti in zdravstvenimi ustanovami.

Zaključek: Krepitev partnerstva med deležniki in sistematično spremljanje kakovosti sta ključna za prihodnost zdravstvenega sistema. Potrebne so nadaljnje reforme za zagotavljanje boljših in dostopnejših zdravstvenih storitev za vse.

Opomba: Zapis je generiran s pomočjo UI – model ChatGPT 4.0 na podlagi zvočnega zapisa in programa Foruma.

Več o Zdravstveno razvojnem forumu: https://www.planetgv.si/zrf/