Zdravstveni razvojni forum 2025, je 6. in 7. marca 2025 v Portorožu združil ključne deležnike v zdravstvu, vključno s strokovnjaki, regulatorji, plačnikom, Zdravniško zbornico, Zbornico- Zvezo, Lekarniško zbornico, Združenjem zdravstvenih zavodov, Nacionalnim inštitutom za javno zdravje, Zvezo organizacij pacientov, predstavniki institucionalnega varstva in tehnološkimi inovatorji. Glavne teme so bile usmerjene v zagotavljanje kakovosti in varnosti v zdravstvu, implementacijo novega Zakona o zagotavljanju kakovosti, digitalizacijo in izboljšanje zdravstvene pismenosti.
Ključne ugotovitve
Kakovost v zdravstvu: Nova zakonodaja o kakovosti v zdravstvu prinaša pomembne spremembe, ki bodo vplivale na izvajalce, paciente in regulatorje. Ključnega pomena je dvig kakovosti zdravstvene obravnave na podlagi spremljanjea in vrednotenjea kakovosti storitev in izidov zdravljenja ter vključevanje pacientov v procese odločanja.
Varnost zdravstvene obravnave: Poseben poudarek mora biti namenjen varnosti obravnave ter spremljanju, sporočanju in analiziranju varnostnih zapletov, zlasti opozorilnih nevarnih dogodkov ter preprečljivih škodljivih dogodkov z namenom učenja in preprečevanja ponovitve brez kaznovanja posameznika.
Digitalizacija: Digitalne inovacije so bistvenega pomena za izboljšanje učinkovitosti in varnosti zdravstvene obravnave. Digitalizacija omogoča hitrejše odločanje in zmanjšuje administrativne obremenitve.Integracija podatkovnih sistemov pa omogoča boljšo sledljivost zdravljenja.
Dvig kakovosti podatkov in strokovnosti analiz, avtomatizacija procesov in implementacija umetne inteligence so ključni koraki k sodobnejšemu zdravstvu.
Na vrednosti temelječe zdravljenje (NavTez): Merjenje izidov zdravljenja in spremljanje kakovosti življenja pacientov sta ključna za izboljšanje rezultatov zdravstvene obravnave. Pomembno je, da inovacije resnično služijo pacientom in izboljšujejo njihovo zdravstveno stanje.
Pomembno je, da inovacije resnično služijo pacientom za izboljšanje njihovega zdravstvenega stanja in izvajalcem za učinkovitejšo in uspešnejše izvajanje storitev.
Zdravstvena pismenost: Boljša informiranost pacientov vodi do boljših odločitev in zmanjšuje napačno uporabo zdravstvenih storitev. Ključno je omogočiti enostaven dostop do preverjenih in razumljivih informacij.
Partnerstvo v zdravstvu: Izboljšanje kakovosti oobravnave je skupna odgovornost sistema, izvajalcev in pacientov. Krepitev partnerstva med različnimi deležniki v zdravstvu omogoča dolgoročne izboljšave in trajnostne rešitve.
Ključni izzivi
Implementacija zakonodaje: Uspešna uveljavitev novega zakona o kakovosti zahteva jasne smernice, učinkovito sodelovanje deležnikov in preprečevanje dodatne administrativne obremenitve izvajalcev.
Financiranje in kadri: Porazdelitev finančnih sredstev usmerjenih k vzpodbudam za dvig kakovosti in varnosti ostaja eden največjih izzivov pri zagotavljanju kakovostne zdravstvene obravnave.
Standardizacija in merjenje kakovosti: Potrebno je vzpostaviti enotne kazalnike kakovosti z jasno metodologijo, ki bodo omogočili objektivno vrednotenje uspešnosti zdravstvene obravnave. Rešitve morajo vključevati izboljšano komunikacijo med izvajalci zdravstvenih storitev, tehnološke inovacije in usklajeno regulacijo.
Digitalna varnost: Obsežna digitalizacija zdravstvenega sistema prinaša tveganja v zvezi z varnostjo in zaščito podatkov pacientov.
Sodelovanje med sektorji: Povezovanje zdravstvenega in socialnega sektorja ostaja izziv, saj primanjkuje enotnih rešitev za integracijo storitev.
Odgovornost: Zagotoviti jasne mehanizme odgovornosti na vseh ravneh zdravstvenega sistema.
Zaključki
Zdravstveni razvojni forum 2025 je pokazal, da so ključni izzivi v zdravstvu rešljivi le z usklajenim sodelovanjem vseh deležnikov. Kakovost zdravstvene obravnave in varnost pacientov morata biti v ospredju vseh reform. Digitalizacija ponuja ogromne priložnosti za optimizacijo sistemov, vendar je nujno, da se pri tem upoštevajo standardi varnosti in etične smernice.
Pot naprej zahteva trajnostne naložbe v zdravstvo, razvoj kompetenc zdravstvenih delavcev in sodelavcev ter tesnejše povezovanje različnih deležnikov v sistemu. S preglednim in učinkovitim upravljanjem s sredstvi bomo omogočili boljše načrtovanje zdravstvene obravnave in posledično dosegli boljše rezultate na vseh nivojih.
Zakon o zagotavljanju kakovosti je prvi sistemski pristop k spremljanju kakovosti in varnosti v zdravstvu, vendar za njegovo uspešno implementacijo bo potrebno aktivno spremljanje izvajanja zahtev zakona, trajna podpora, razvoj dodatnih mehanizmov in prilagoditev glede na ugotovljene izzive.
Zakon velja za vse izvajalce zdravstvene dejavnosti, zato je nujno poudarek in veljavnosti slednjega tudi v institucionalnem varstvu in tako mora kakovost zdravstvene obravnave tudi v DSO in VDC-jih postati prednostna naloga. Z večjo integracijo zdravstvenih in socialnih storitev, standardizacijo procesov ter storitev in izboljšanjem pogojev za zaposlene bomo dosegli pričakovane rezultate.
Pomemben poudarek mora biti namenjen spremljanju kulture varnosti v zdravstvu, ki se mora sistemsko krepiti s stalnim usposabljanjem osebja. Na ta način bomo postopoma zmanjšali strah pred sankcijami, ki preprečuje odprt pogovor o napakah.
Sistem mora ustvarjati pogoje za varno in učinkovito delo izvajalcev.
Ključ do uspeha je vzpostavitev dolgoročnih rešitev, ki bodo izboljšale dostopnost, varnost, uspešnost, učinkovitost in kakovost zdravstvene obravnave v Sloveniji, temelječe na sodelovanju in povezovanju vseh vpletenih, na vseh nivojih. Zato je potrebno usklajeno delovanje sistema, izvajalcev in pacientov z jasnimi odgovornostmi in preglednimi mehanizmi spremljanja kakovosti.
Zakon je namenjen vsem nam državljanom/pacientom zato moramo imeti možnost sodelovanja pri izboljšavah kakovosti zdravstvene obravnave. In slednje bo nedvomno pripomoglo k povečanju zaupanja med pacienti in izvajalci zdravstvene obravnave.
Krepitev partnerstva med deležniki in sistematično spremljanje kakovosti sta ključna za prihodnost zdravstvenega sistema. Potrebne so nadaljnje reforme za zagotavljanje boljših in dostopnejših zdravstvenih storitev za vse.
Ljubljana, 10.3.2025
Več o Zdravstveno razvojnem forumu: https://www.planetgv.si/zrf/
Splošni pogoji Politika zasebnosti Naložba v prihodnost
Vse pravice pridržane