Na Nabavni konferenci 2023, ki je potekala v GH Bernardin v Portorožu od 11. do 12. maja 2023, smo se skupaj z vodilnimi praktiki, raziskovalci in strokovnjaki posvetili razkrivanju najboljših praks, pristopov in trendov v nabavi. Letošnja konferenca, na kateri se je zbralo 250 udeležencev iz devetih držav, je bila osredotočena na temo “Nabava – kreator vrednosti v turbulentnih časih“. Med ključnimi vsebinami so izstopale teme, kot so makro in strateški pogled na nabavo, medpodjetniška in medržavna kibernetska varnost ter varnost podatkov, kreiranje vrednosti v nabavi, voditeljstvo in razvoj kompetenc na področju nabave, trajnostno poslovanje, obvladovanje zalog v nestabilnih časih ter predstavitve dobrih praks v nabavi. Konferenca je ponudila bogat nabor vpogledov in strategij za učinkovito upravljanje nabave v dinamičnem in zahtevnem poslovnem okolju. Konferenca je plod sodelovanja med Planetom GV in Združenjem nabavnikov Slovenije, ki poteka že od leta 2002, torej že 22. leto zapored. Nabavno konferenco so podprli: DSV, STRATUM, EDIT, INTERCOMMERCE.SI, BTC,TRICOR, IZTERJAVA, MAGRA, COPIA BIRO, MAKOM, AS Caffe in Računalniške novice.
Prvi konferenčni dan
8.00 – 9.00: Registracija
9:00 – 9:15: Uvodni nagovor in pozdrav udeležencem
9.15: Bernard Gracia, Izkušnje, ki smo jih pridobili v preteklih in zdajšnjih krizah za uspešnejše krmarjenje skozi prihodnje izzive
Bernard Gracia je soustanovitelj in direktor Evropskega inštituta za nabavo. Deluje predvsem kot svetovalec za strateški management multinacionalnim družbam. Vodi usposabljanja in predava na konferencah po vsem svetu ter razvija raziskovalno dejavnost med različnimi univerzami in podjetji. Kot direktor EIPM je leta 1991 uvedel prvi MBA program na svetu, specializiran za nabavni management.
Povzetek: Nabava se je med preteklo krizo soočala z mnogimi izzivi, iz katerih smo se naučili dragocenih lekcij. V pretekli krizi so se morali oddelki za nabavo hitro prilagoditi spreminjajočim se tržnim razmeram in motnjam v dobavni verigi. V prihodnosti pa bo nabava igrala ključno vlogo pri vodenju organizacij iz krize.
10.00: Peter Wostner, Odpornost in strukturna preobrazba podjetniškega sektorja v spremenjenih globalnih razmerah
Peter Wostner je sekretar na Uradu RS za makroekonomske analize in razvoj. Ima 20 let praktičnih izkušenj pri oblikovanju in koordinaciji razvojnih politik. Je strokovnjak, predavatelj, moderator in avtor številnih člankov na področju gospodarskega in teritorialnega razvoja, inovacij, digitalne preobrazbe ter proračuna in politik EU.
Povzetek: Kaj se dogaja s slovensko produktivnostjo, konkurenčnostjo in odpornostjo podjetniškega sektorja? Kakšni so glavni razlogi za vse bolj izrazit strukturni zaostanek, ki izhaja iz prepočasnega prehoda v pametno krožno gospodarstvo? Vse to in še več bo predstavil naš naslednji predavatelj Peter Wostner.
10.30: Tom Bundggard, Nestanovitne cene surovin in dve strategiji, ki ju nujno potrebujete
Tom Bundgaard je glavni analitik v podjetju Mintec na Danskem. Od leta 2008 predava na različnih konferencah po Evropi, tako o napovedih cen za izdelke kot tudi o makroekonomiji.
Povzetek: Nestanovitna zaloga surovin, posebej v zadnjih letih, predstavlja veliko obremenitev za nabavo. Za rešitev sta potrebni dve strategiji. V nadaljevanju boste v spletnem predavanju prisluhnili vsebino strategij in kako ravnati z nestanovitnimi cenami
11.00 Marina Lindič, PMI – termometer poslovnih pogojev
Marina Lindič je soustanoviteljica in predsednica Združenja nabavnikov Slovenije. Od leta 2020-23 je bila predsednica IFPSM. Svojo kariero je kot vodja nabave začela v podjetju Trimo d.d. V podjetju Ursa Slovenija d.o.o. je bila najprej zaposlena kot direktorica Sektorja logistike, oskrbe za področje Sredozemlja in jugovzhodne Evrope. Od leta 2016 je bila direktorica nabave za poslovno enoto Adria in za poslovno enoto Italija v Ursa Slovenija d.o.o., odgovorna za nabavo strateških investicij za celotno skupino Ursa.
Povzetek: PMI oz. indeks nabavnih managerjev so ekonomski kazalniki, ki izhajajo iz mesečnih anket podjetij v proivodnem in storitvenem sektorju. V današnjem predavanju boste prisluhnili razlogom, zakaj je prišlo do razvoja PMI, na čem temeljijo njihovi podatki, njegovo sestavo in še mnogo več.
Sklop TRAJNOSTNA IN ZELENA NABAVA NI VEČ IZBIRA
11.15 ODMOR
11.45 Herve Legenvre, Ogljik je postal nova stroškovna postavka (predavanje v ANG)
Hervé Legenvre je profesor in raziskovalni direktor v EIPM, kjer nadzoruje ‘’EIPM Executive Diploma’’ in vodi izobraževalne programe za mednarodne stranke. Z izvajanjem raziskav o temah, kot so digitalizacija, inovacije, dekarbonizacija, Hervé bogati izobraževalne programe EIPM z najnovejšimi in najboljšimi praksami.
Povzetek: Hervé vam bo predstavil orodja, ki so potrebna za dekarbonizacijo dobavne verige in možne izzive, ki jih prinaša. Prav tako se bo dotaknil tudi strategije dekarbonizacije z dobavitelji in zunanjimi ekosistemi.
12.15 Ines Sturm, OBB, Vloga krožne nabave pri spodbujanju trajnosti v verigah vrednosti
Ines Sturm je od leta 2021 vodja trajnostnega naročanja pri ÖBB. Posveča se razvoju in nenehnemu izboljševanju strategije trajnostne nabave, smernic, priročnikov, procesov, spremljanja, usklajevanja ukrepov in usposabljanja, hkrati pa vodi ekipo strokovnjakov za trajnostno naročanje v njihovih podružnicah. Je aktivna članica različnih delovnih skupinah v mednarodnih pobudah ERPC in Railsponsible.
Povzetek: Krožne strategije javnega naročanja lahko igrajo pomembno vlogo pri razogljičenju naših vrednostnih verig in zagotavljanju razpoložljivosti redkih virov za prihodnost. Za dosego tega cilja so potrebne inovacije, novi poslovni modeli in nove oblike partnerstev med vsemi relevantnimi akterji. Prisluhnimo naslednji predavateljici, ki bo spregovorila o vlogi krožne nabave pri spodbujanju trajnosti v verigah vrednosti.
12.45 Okrogla miza: Trajnostna in zelena nabava ni več izbira,
Okroglo mizo je vodil Srečko Bukovec, predsednik strokovnega sveta Združenja nabavnikov Slovenije in prokurist družbe SLOPAK. Na njej so sodelovali:
- dr. Peter Wostner, sekretar na Uradu RS za makroekonomske analize in razvoj
- Herve Legenvre, profesor in direktor Observatorija za ustvarjanje vrednosti v EIPM
- Ines Sturm, vodja trajnostnega naročanja pri ÖBB
Povzetek: Kakšna je povezanost produktivnosti in konkurenčnosti z dekarbonizacijo dobavnih verig in krožnim naročanjem? Kako hkrati dvigovati produktivnost ter konkurečnost in zasledovati cilje trajnostnega poslovanja? Kakšno je vloga države pri uspešnem prehodu v pametno in krožno gospodarstvo? Srečko, predajam ti besedo!
13.30 KOSILO, restavracija GH Bernardin
Sklop RAZVOJ IN IZZIVI V NABAVI
14.30 Polona Jarc in Thomas Kamper, Control Tower – kreator vrednosti v oskrbnih verigah
Ga. Polona Jarc v podjetju Trelleborg Wheel systems Moto d.o.o. opravlja vlogo oskrbne verige, ki vključuje področje nabave, logistike in planiranja potreb. Thomas Kamper je del razvoja storitve evropskega nadzornega stolpa pri DSV ROAD, katerega namen je ustvarjanje vrednosti za kupce z namenom optimizacije sodelovanja.
Povzetek: Kontrolni stolpi vsakodnevno nastajajo povsod po svetu, ko nabavne verige postajo vedno bolj zapletene in avtomatizirane. Njihov namen je dnevna operativna podpora ponovljivim logističnim nalogam, izvajanju prevozov in skladiščnemu poslovanju. Omogočajo tudi dolgoročno prilagodljivost, saj se prilagajajo dejanskemu obsegu poslovanja podjetja.
14.55 Andrej Vizjak, Izsledki raziskave o uporabi IT rešitev za digitalizacijo nabave
Andrej Vizjak je partner v management partners in ustanovitelj AV.CONSULTING. Velja za enega največjih strokovnjakov na svetu za področje strateškega načrtovanja podjetij. Je med redkimi Slovenci z izkušnjo člana uprave multinacionalke z več kot 10 milijardami ameriških dolarjev letnih prihodkov.
Povzetek: V nadaljevanju bo predstavil rezultate ankete članov Združenja nabavnikov Slovenije o digitalni podpori nabavnega procesa. Kateri del nabavnega procesa je podprt s klasičnim ERP sistemom? Katere specializirane nabavne sisteme uporabljajo podjetja ter kateri del nabavnega procesa je podprt z njimi? Kakšni so stroški in učinki teh specializiranih nabavnih sistemov?
15:25 Bojan Čekrlić, Dva svetova: blockchain in kripto valute
Bojan Čekrlić ima več kot 25 let poklicnih izkušenj v številnih različnih panogah. Je direktor za operativo v podjetju CargoX, kjer se intenzivno ukvarja z blockchainom. Skupaj s Patrickom Vlačičem je objavil strokovni članek v Il Diritto marittimo na temo uporabe elektronske nakladnice na blockchainu.
Povzetek: Blockchain oz. slovensko “tehnologija veriženja blokov” deluje že 14 let. Kaj je blockchain in kaj so kriptovalute? Zakaj sta to dve popolnoma ločeni stvari, vendar tesno povezani? Bojan Čekrlić nam bo poglobljeno predstavil kaj je blockchain, kako deluje ter kaj so njegove osnove. Na koncu bodo predstavljene tudi konkretne primere, kje se blockchain uporablja v praksi in kako je lahko koristen.
15.45 Matjaž Mravljak, Izognimo se kibernetskim tveganjem
Matjaž Mravljak je direktor Inšpekcije za informacijsko varnost na Uradu Vlade Republike Slovenije za informacijsko varnost. S področjem informatike, telekomunikacij in informacijsko varnostjo se poklicno ukvarja zadnjih 15 let.
Povzetek: Da se boste v prihodnosti lažje izognili kibernetskim tveganjem, vam bo predstavil elemente kibernetske varnosti ter kako na varnost vpliva hiter napredek na področju razvoja novih tehnologij in pospešene digitalizacije. Predstavljen bo tudi kratek pregled pomembnejših kibernetski incidentov v svetu in doma, kibernetskih groženj ter potrebnih korakov za dvig kibernetske varnosti.
16.15 ODMOR
Sklop VEŠČINE IN KOMPETENCE SOOČENE Z REALNOSTJO NA TRGU DELA
16.35 Luka Peter Medved in Leonela Domitrovič, Adecco, Sedanjost trga dela
Luka Peter Medved je kot direktor prodaje odgovoren za grajenje poslovnih odnosov z mednarodnimi in lokalnimi strankami. V Adeccu vodi ekipo prodajnikov, s katerimi zagotavlja kadrovske rešitve, ki ustvarjajo dodano vrednost za podjetja. Leonela Domitrovič je svojo kariero je začela v Italiji in Švici, kjer je delovala na področju rekrutacije IT in digitalnih profilov s celega sveta, danes pa v Adeccu vodi ekipo, ki skrbi za projekte na področju IT & Tech.
Povzetek: Megatrendi kot so digitalizacija, avtomatizacija, rabotizacija in trajnostni razvoj prinašajo velike premike. Tekom predavanja boste dobili vpogled v trenutno stanje na trgu dela in v izzive s katerimi se podjetja soočajo zaradi pomanjkanja delovne sile. Izvedeli boste tudi, kako se je v zadnjem obdobju spremenil proces iskanja kandidatov in kakšne so njihove zahteve.
17.05 Predrag Marković, Realnost trga dela in razvoj ključnih veščin ter kompetenc
Predrag Markovic je ekonomist z izkušnjami na področju nabave in izkušnjami na višjih vodstvenih položajih v velikih srbskih podjetjih. Trenutno opravlja delo vodje nabave v Bambiju, kjer nadzira vse nabavne procese v podjetju.
Povzetek: Na trgu, za katerega je značilna visoka dinamika in volatilnost, se morajo podjetja učinkovito prilagajati spremembam. Uspešna podjetja so našla svoj »zakaj« oziroma bistvo svojega delovanja in vrednost, ki jo ponujajo svojim potrošnikom. Kljub temu pa morajo v trenutni tržni realnosti še vedno doseči visoko stopnjo fleksibilnosti, da lahko še naprej delujejo in se razvijajo.
17.35 PODELITEV PRIZNANJA NABAVNA PRAKSA LETA
Nagrajenec za Najboljšo nabavno prakso 2023 v kategoriji Velika podjetja je postalo podjetje Danfoss Trata. V kategoriji Mala in srednja podjetja je bila nagrajena ekipa Kingsbox. Iskrene čestitke nagrajencema in njunima ekipama.
Drugi konferenčni dan
9.00 Otvoritev drugega dne
9.05 Denis Miletović, Življenje in navade ustvarjalca vrednosti v podjetju (predavanje v ANG)
Denis Miletović je direktor nabave v Rand Shipyard, ki se že dve desetletji ukvarja z nabavo, predvsem v navtični in avtomobilski industriji. Preiskal je vse faze razvoja, od vajencev do direktorja nabave in logistike.
Povzetek: Življenje v nabavi in logistiki ni enostavno, kljub temu pa so zaposleni v oddelkih za nabavo in logistiko še vedno eden ključnih temeljev pri uspehu vsake organizacije. V svojih 20 letih naročanja in logistike je Denis delal napake, sproti pa se je učil od potrpežljivih mentorjev. Z vami bo delil navade, ki so mu pomagale pri soočanju z zahtevami in odgovornostmi službe.
9.45 Nevio Benetello, Čas je za razmislek o premazih naslednje generacije
Nevio Benetello je direktor skupine za nabavo San Marco, prav tako je trener za tečaje Adaci v domačih in tujih podjetjih ter predavatelj na Univerzi v Padovi in na Univerzi Sapienza v Rimu. Ima več kot 20 let izkušenj z vodilnimi podjetji, v katerih je izvajal strategije za izboljšanje nabavnega procesa.
Povzetek: Skupina San Marco je vodilno podjetje v Italiji v proizvodnji barv in lakov za profesionalno gradnjo, ki je od nekdaj pozorna na spoštovanje okolja. S projektom Rethink Next Generation Coatings je želela uporabiti paradigmo Open Innovation pri iskanju nove surovine za izboljšanje končnih izdelkov ter na ta način prispevati k večji trajnosti gospodarstva, vključevanju podjetij in univerzitetnih raziskovalnih centrov.
10.15 Okrogla miza: Odličnost v nabavi – pot rasti in razvoja
Okroglo mizo z naslovom Odličnost v nabavi – pot rasti in razvoja je vodil Srečko Bukovec, predsednik strokovnega sveta Združenja nabavnikov Slovenije in prokurist družbe SLOPAK. Na njej so sodelovali:
- Irena Rimac Gaspari, direktorica korporativne nabave v Hidrii
- Luka Rutar, direktor nabave v diviziji Hydronics
- Denis Miletović, direktor nabave v Rand Shipyard
Govorili so o pomenu nabave pri krepitvi konkurenčnosti in trajnostnega poslovanja. S strateško nabavo, tesnimi partnerskimi odnosi z dobavitelji in z uvajanjem najboljših nabavnih praks lahko optimiziramo stroške, racionaliziramo poslovanje in prispevamo k povečani dodani vrednosti.
11.00 ODMOR
Sklop »Vpliv turbulentnih razmer na vedenje in navade posameznika.«
11.30 Marko Lekše, Standardizacija delovnih mest v nabavi
Sklop je otvoril Marko Lekše, izvršni direktor nabave v podjetju Adria Mobil d.o.o. Je član ožjega kolegija podjetja in odgovoren za področje nabave, ki letno ustvarja cca 320 milijonov € prometa letno.
Povzetek: Področje nabave in obvladovanja oskrbne verige je eno od ključnih področij v proizvodnih in storitvenih podjetjih. Nove razmere zahtevajo vedno nove kompetence in znanja nabavnika. Združenje nabavnikov Slovenije želi krepiti znanja in usposobljenost stroke z namenom, da bo nabava postala strateška funkcija v vsakem slovenskem podjetju. Je tudi član Mednarodnega združenja managementa nabave in oskrbovanih verig, v okviru katerega so bila objavljena standardna delovna mesta na področju nabave, ki jih v slovenskem prostoru uporabljamo kot referenco za definiranje delovnih mest in bodo predstavljena v nadaljevanju.
11.50 Danijela Brečko, Goreti, toda ne izgoreti!
Dr. Danijela Brečko je sociologinja, svetovalka za vodenje in razvoj kadrov, docentka za področje managementa na Fakulteti za management in pravo ter ustanoviteljica in direktorica Inštituta Sofos. Redno svetuje slovenskim in tujim podjetjem, izvaja usposabljanja, coaching ter raziskuje in razvija nova orodja in pristope.
Povzetek: Čeravno se na prvi pogled zdi, da je izgorelost predvsem problem posameznika, pa nenavadni pojavi na trgu dela, kot so izjemno visoka fluktuacija, povečan obseg bolniških odsotnosti, številne odpovedi zaposlitev, fenomen skrite odpovedi… pričajo o tem, da je to v prvi vrsti organizacijski problem, ki krni konkurenčno prednost in zahteva temeljit razmislek o novih načinih vodenja in novih oblikah dela ter podpore zaposlenim. Je izgorelost res neizogiben del uspeha?
12.20 Dan Podjed, Kako razumeti nove nakupovalne navade in spodbujati trajnostno vedenje v pokovidskem času
Antropologdr. Dan Podjed je raziskovalec na Inštitutu za slovensko narodopisje ZRC SAZU in Inovacijsko-razvojnem inštitutut Univerze V ljubljani ter izredni profesor na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Raziskovalno se posveča razmerju med ljudmi in tehnologijami ter razvoju izdelkov in storitev po meri ljudi. Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije je njegova dela dvakrat uvrstila med izjemne dosežke na področju znanosti.
Povzetek: Predavanje dr. Podjeda se posveča spremembi nakupovanja v obdobju po krizi ter razumevanju navad v času ”nove normalnosti”, in to na različnih ravneh: od gospodinjstev do podjetij. Po predstavitvi globalnih in lokalnih smernic, ki so povezane tako z digitalno preobrazbo kot s trajnostnim načinom življenja, boste prisluhnili predstavitvi ukrepov, s katerimi se lahko posodobijo nabavni procesi in prilagodijo novi realnosti.
13.20 Zaključek konference
Iskrena zahvala vsem udeležencem in predavateljem, ki so prispevali k uspehu letošnje Nabavne konference in aktivno sodelovanje v izmenjavi znanj in izkušenj.
Posebna zahvala gre tudi sponzorjem, ki so konferenco omogočili: DSV, STRATUM, EDIT, INTERCOMMERCE.SI, BTC, TRICOR, IZTERJAVA, MAGRA in MAGRA.PRO, COPIA BIRO, MAKOM in AS Caffe kot uradni ponudnik kave dogodka, ter Računalniške novice kot podpornik.
Prav tako se zahvaljujemo partnerskim stanovskim združenjem, ki so nas podprla: Gospodarska zbornica Dolenjske in Bele krajine, BMOE iz Avstrije, HUND iz Hrvaške, ADACI iz Italije, LIDER iz Hrvaške in Srbsko združenje strokovnjakov za dobavno verigo.
Splošni pogoji Politika zasebnosti Naložba v prihodnost
Vse pravice pridržane