• 8.00

    Dobro jutro ob kavi in rogljičkih

    Grand Hotel Bernardin

    Od 8.00  ure dalje bo potekala registracija udeležencev

  • 9.30

    Otvoritev konference in pozdravni nagovor

KREPITEV ODPORNOSTI IN ROBUSTNOSTI V LUČI MAKROEKONOMSKIH, GEOSTRATEŠKIH IN STRATEŠKIH SPREMEMB

  • Sekcija I: Krepitev odpornosti in robustnosti v luči makroekonomskih, geostrateških in strateških sprememb

  • 9.40

    Denarna politika v aktualnih razmerah

    mag. Boštjan Vasle
    Prikaži več

    Zdravstveni šok iz z njim povezani ukrepi so lani pripeljali do še globljega gospodarskega upada kot zadnja finančna kriza. Na akutne razmere smo se na ravni ECB odzvali hitro in najmočneje doslej. Z namenom blaženja negativnih pritiskov šoka na raven cen ter spomladanske stabilizacije finančnih trgov smo – poleg ohranitve ključnih obrestnih mer na zgodovinsko nizkih ravneh – delovali in še vedno delujemo predvsem preko močnega povečanja nakupov vrednostnih papirjev ter ugodnih ciljno usmerjenih posojil bankam. S temi nestandardnimi ukrepi ohranjamo ugodne pogoje financiranja za podjetja, prebivalstvo in državo ter skupaj z mikro in makrobonitentnimi ukrepi ter odločnim ukrepanjem drugih politik prispevamo k  finančni stabilnosti in blažitvi vpliva krize na realni sektor.

  • 10.10

    Trenutni ekonomski trendi in pogledi

    dr. Martin Wagner
    Prikaži več

    V predavanju bodo predstavljene trenutne gospodarske razmere in obeti, tako z mednarodnega – še zlasti evropskega – kot tudi s slovenskega vidika. Obravnaval bo nekatera glavna tveganja. Na podlagi makroekonomske slike bodo nekatere teme podrobneje obravnavane, na primer izobraževanje, tehnologija in konkurenca.

  • 10.40

    Nabava v novi normalnosti

    prof. dr. Frank Rozemeijer
    Prikaži več

    Nabavni vodje po vsem svetu garajo za razvoj svojih nabavnih funkcij. Vlagajo v usposabljanje svojih sodelavcev in sodelavk, digitalizacijo procesov in postajajo bolj trajnostni. Danes se zaradi pandemije covid-19 spopadajo z izzivi brez primere. Kako se spoprijeti s to novo »hudobno« resničnostjo? Ali je pandemija črni raček, ki nas bo prisilil, da vnovič premislimo o lastnem nabavnem programu za prihodnost? Ali pa je to točka preloma, s katero smo se bili prisiljeni soočiti prej? Eno je gotovo – gre za izvrstno priložnost za nabavo! Vsaj če premorete pogum in ustvarjalnost za obvladovanje tveganj oskrbe in motenj v dobavni verigi.

  • 11.25

    Odmor za kavo

INOVACIJE IN POVEČANJE UČINKOVITOSTI V NABAVI

  • Sekcija II: Inovacije in povečanje učinkovitosti v nabavi

  • 11.40

    Merjenje učinkov nabavne funkcije

    Branko Žibret,  Kearney
    Prikaži več

    Deset največjih netrgovskih podjetij v Sloveniji je v letu 20191) ustvarilo 11,2 milijarde evrov prihodkov in ob tem nakupilo za približno 8,5 milijarde evrov materiala, storitev in investicijske opreme. To predstavlja 76 % skupnega prihodka desetih podjetij. To pomeni, da predstavlja nabava danes enega od najbolj kritičnih vzvodov za uspešnost poslovanja.
    ROSMA (Return on Supply Management Assets – Donos na upravljana nabavna sredstva) predstavlja preverjeno Kearneyevo metodologijo merjenja učinkov nabave. Na konferenci bomo predstavili metodologijo in kaj so ključni razlogi, da najuspešnejša globalna podjetja dosegajo do desetkrat večji donos v nabavi od povprečja podjetij.

  • 12.20

    Predavanje

    Prikaži več
  • 12.40

    Nabava v dobi ekspotencialne rasti

    Sven Novak, Procurement Director – IT & Professional Services – Global Procurement at Delivery Hero
    Prikaži več
  • 13.00

    Finančna uspešnost, učinkovitost in varnost v rokah nabave

    dr. Jožko Peterlin, Smartfin
    Prikaži več

    Dobiček ni zagotovilo, da podjetje lahko plačuje dobaviteljem. Nabavnik, ki ima za prvo prioriteto znižanje nabavnih cen storitev in blaga, lahko ogrozi plačilno sposobnost ali celo obstoj podjetja. Razmik dospelosti je pomemben dejavnik tveganja finančne stiske podjetja. Likvidnostna usklajenost virov financiranja, med katerimi so tudi dobavitelji, s sredstvi podjetja, je ključna za finančno varnost in plačilno sposobno. Obratni kapital kreira ali požira denar. Povem vam, kje se skriva denar v podjetju in kako ga spraviti v življenje. Da preživimo, šteje denar, dobiček je stvar računovodske kreativnosti. Bančni izpiski se nikoli ne popravljajo za nazaj, bilance pa stalno, tudi tiste revidirane.

  • 13.30

    Odmor za kosilo

OBVLADOVANJE TVEGANJ V NABAVI

  • Sekcija III: Obvladovanje tveganj v nabavi

  • 14.30

    Okrogla miza

    Prikaži več
  • 15.05

    Zmanjšanje tveganj ob hkratnem izboljšanju učinkovitosti

    Ingrid De Doncker, Izvršna direktorica IDDEA
    Prikaži več

    Svetovni družbeni, politični in gospodarski dogodki so leta 2020 pretresali gospodarstvo. Pandemija je poslabšala že tako negotovo obdobje za nabavne in dobavne verige. Obvladovanje tveganj je odgovornost celotnega podjetja. Vendar imajo izvršni direktorji za nabavo razširjeno in nujno pristojnost, da se osredinijo na področja, ki segajo onkraj prihrankov: ublažitev strateških in operativnih tveganj ter pospeševanje pobud ESG in digitalne preobrazbe. Za proaktivno upravljanje prebojnih sil in podpiranje trajnostne rasti poslovanja v prihodnosti morajo voditi usposobljeno skupino za nabavo, ki bo merila in izboljšala uspešnost in zdravje svojih dobavnih verig. Kako lahko nabavo bolje gradimo?

  • 15.35

    Digitalizacija na področju nabave po pandemiji

    Frank Fuellbeck, starejši strokovnjak za rešitve pametnega upravljanja s stroški, SAP
    Prikaži več
  • 15.55

    Obvladovanje nabavnih tveganj med pandemijo

    Biljana Kaličanin, nabavna managerka podjetja Bambi in članica SUPLS
    Prikaži več

    Biljana Kaličanin se je zaradi pandemije covid-19 prvič v svoji (dvajsetletni) karieri počutila, kot da njene prejšnje izkušnje niso pomenile veliko. Obvladovanje tveganj je bilo tako treba postaviti na prvo mesto. Z vami bo delila ukrepe, ki so jih izvedli v enoti za nabavo družbe Bambi. Ob tem se bo dotaknila predvsem naslednjih vprašanj: kako so spremljali vsak nov dogodek po vsem svetu, kako jim je uspelo hitro aktivirati vse potencialne trge, kako so prevzeli odgovornost za vsak člen v dobavni verigi, kako so opogumili svoje partnerje, ko so začeli načrtovati skupaj, kako so si delili in poglabljali finančne analize in matrike tveganj, kako so sodelovali pri pripravi ukrepov proti covidu-19 v svojih obratih … Na koncu boste izvedeli, kako so se naučili živeti s krizo, tako da jo sprejmejo kot običajen pojav, ki prinaša izzive in nas naredi kompetentnejše in učinkovitejše.

  • 16.15

    Odmor za osvežitev

  • 16:30

    E2E = ML + AI

    Josip Bešta, konzultant za digitalnu tranfsormaciju nabave u Ensolvi
    Prikaži več

    Unatoč polustoljetnoj prisutnosti nove mikroelektroničke revolucije, njenog praktičnog izraza u digitalnoj transformaciji te inovativnim tehnologijama od Interneta do AI kao motorima te iste transformacije, podaci kao ključni resurs i analitika podataka kao ključna aktivnost još nisu doprli do SME-ova kako bi oni unaprijedili svoje poslovanje i uključili se u digitalno doba. Razlog tomu je kombinacija raznih financijskih (previsoka cijena) i nefinancijskih (neadaptivnost i nedostatak agilnosti pružatelja digitalnih rješenja, nedostatak kadra i/ili neznanje) faktora koji u potpunosti isključuju digitalnu transformaciju kao cilj SME-a.
    Smatramo da se to može promijeniti razmjenom znanja i iskustva (peer-to-peer networking, agilni pristup pružatelja usluga) i javno financiranim programima konkretne digitalne transformacije. Otklanjanjem neznanja uz kombinaciju bottom-up i top-down pristupa razvila bi se otvorena, transparentna i konstruktivna kultura digitalne transformacije.
    Nabava je idealan partner s kojim treba početi digitalnu transformaciju jer je centralna točka koja povezuje interni svijet organizacije koji ima zahtjeve prema eksternom svijetu dobavljača.

  • 16.50

    Nasveti za življenje s covid-19

    dr. Mario Fafangel
    Prikaži več
  • 17.20

    Zaključek prvega dne konference

    Marina Lindič
  • 19.00

    Podelitev priznanja Nabavni manager 2021 in skupna večerja

NABAVNE STRATEGIJE

  • Sekcija IV: Nabavne strategije

  • 9.00

    Nabavna strategija v praksi – primer Preis Sevnica

    Barbara Šmalc, Preis Sevnica
    Prikaži več

    Pandemija COVID se nam je preprosto zgodila in na to preprosto nismo imeli direktnega vpliva. Kako dalje? V kaj se usmeriti? Je naša strategija še vedno učinkovita ali jo moramo spremeniti? Ali sploh spreminjati? Mogoče bo kratkotrajno in bo minilo in bomo šli dalje kot prej… En kup vprašanj se nam je v tej situacijo začelo porajati, a smo hitro ugotovili, da veliko časa ne bo in da je potrebno odreagirati. “Hoping for the best, prepared for the worst, and unsurprised by anything in between.” (“V upanju na najboljše, pripravljeno na najslabše in ničesar vmes ne preseneča.”) Maya Angelou…je bilo nekako v naših mislih. Kako ohraniti odnose? Kaj bo z dobavami? Panika!!!??? Nobenih izkušenj nismo imeli, a smo se zelo hitro morali pripraviti in odločiti kako dalje in se učiti. Ko je prvi šok nekako minil, smo spremenjeni način nekako vključili v vsakodnevno poslovanja in šli dalje. Saj vsi vemo…ja, nabava se nenehno spreminja in razvija in to, da predvidimo določena tveganja in se z njimi spopademo ali pa se nam le-ta enostavno zgodijo, je velik izziv.
    In to je čar nabave. In zato smo tu.

  • 9.20

    Nabavna strategija v praksi – primer Adria Mobil

    Marko Lekše, Adria Mobil
    Prikaži več
  • 9.40

    Nabavna strategija v praksi – primer SIJ

    Marjana Drolc Kaluža, SIJ d.d.
    Prikaži več

    Zanesljivost dobave je v letu 2020 postal najpomembnejši kriterij. Poznavanje in globje razumevanje nabavnih verig tudi zunaj prvega reda dobaviteljev in udeležencev je postalo ključno za preprečevanje nepravočasnih dobav. Že pred epidemijo koronavirusa v Evropi smo v Skupini SIJ spremljali dogajanje na izvenevropskih trgih, od koder izvirajo nekatere strateške surovine in materiali. Izdelali smo scenarije oskrbe s strateškimi surovinami, ki niso evropskega porekla. Vzpostavili smo geografsko diverzifikacijo skladišč dobaviteljev najpomembnejših legur. S stopnjevanjem transportnih omejitev smo dvignili minimalno zalogo surovin, ki so prihajale s kritičnih območij. Dobava ključnih surovin v prvem polletju nikoli ni bila pretrgana. Sprejeti dodatni ukrepi pri načrtovanju dobav in zalog so nam omogočali pravočasno prilagajanje in blaženje motenj v oskrbi, ki so se pojavljale preko celega leta. Skupina SIJ za proizvodnjo jekla uporablja sekundarne surovine, tj. jekleni odpad. V okviru vertikalne integracije smo tveganja, povezana z ne-dobavami jeklenega odpadka iz tujine, uspešno uravnavali s povečanim oskrbovanjem iz lastnih virov na slovenskem trgu.

  • 10.00

    Nabavna strategija v praksi – primer BSH Hišni aparati

    Primož Lončar, BSH
    Prikaži več

    Večina podjetij ima pripravljene nabavne strategije, takšne ali drugačne. Seveda predstavlja velik izziv ne samo nabavnim ekipam ampak tudi vodstvu in vsem deležnikom kako jih izvajati, kako aktualizirati, kako izgleda ustrezna vsebina, kako jih v danih trenutkih usklajevati. V primeru BSH Nazarje proces nabavne strategije izboljšujemo vsako leto, se vsi vedno bolj zavedamo nujnosti imeti jo, predvsem pa poskušamo izkoriščati vse prednosti, ki jih prinaša in se izogibati tveganjem, ki jih je vedno več. Ključno je, da se nabavna strategija začne z besedo ‘Team’ in da je ustrezno resno sprejeta s strani vseh, ki v njeni realizaciji sodelujejo, torej visoka zavezanost k uresničitvi skupnih ciljev. O nujnosti podpore s strani vodstva ne gre izgubljati besed…. O vsem tem in še več na srečanju samem.

  • 10.20

    Nabavna strategija v praksi – primer Helios

    Uroš Primožič, Helios
    Prikaži več

    Dobra strategija odpravlja oz. v največji možni meri zmanjšuje nabavna tveganja. Nepričakovan pojav pandemije je (žal) tudi odličen stresni test naših strategij in nas opozarja na tveganja, ki smo jih morda prezrli ali jim posvetili premalo pozornosti. Kakšna so nova spoznanja o možnih tveganjih in kako se odzvati na njih? Vsaka nova situacija pomeni tudi prilagajanje. Še pomembnejša pa je vključitev novo pridobljenih izkušenj v naša prihodnja razmišljanja. To so pomembna in nikoli povsem zaključena vprašanja, s katerimi se srečujemo nabavniki. Nekaj konkretnih primerov in ugotovitev iz podjetja Helios bo gotovo zanimivih tudi za ostale kolege.

  • 10.40

    Okrogla miza – sodelujejo predavatelji v sekciji

    Moderator: Srečko Bukovec, Združenje nabavnikov Slovenije
    Prikaži več
  • 11.00

    Odmor za osvežitev

VODITELJSTVO V NABAVI V OBDOBJU NEGOTOVOSTI

  • Sekcija V: Voditeljstvo v nabavi v obdobju negotovosti

  • 11.45

    Post-pandemično vodenje

    Ali (novo?) post-pandemično vodenje ali odpornost voditeljstva na spremembe

    Luka Škrjanc, HRC Skupina
    Prikaži več

    Ali je pomembno spremeniti način vodenja? Zakaj in kako to storiti? Kam se obračajo trendi učinkovitega in primernega voditeljstva, ki bo omogočalo izboljšanje organizacijske klime, primerno zavzetost zaposlenih ter istočasno še lažje doseganje zastavljenih ciljev?
    Spoznali bomo kateri dejavniki voditeljstva so se spremenili v času pandemije, kako in s čim lahko vodje prispevate k razvoju proaktivne organizacijske kulture, ki je neposredno povezana z učinkovitostjo. Prav tako se bomo dotaknili ključnih kompetenc na področju vodenja na splošno in v nabavi, ki so zaradi nastale situacije hitreje dobile svojo pomembno vlogo pri zagotavljanju želene uspešnosti posameznikov, timov in organizacij.

  • 12.15

    Epidemija nam je nastavila ogledalo

    Luka Rutar, Danfoss Trata
    Prikaži več

    V predavanju bomo pogledali kaj je odkrila pandemija v ekipi nabave v Danfoss Trati. Namreč, ko smo še eno leto nazaj zrli v prihodnost, nihče ni napovedoval takšnih sprememb, ki bodo ključno vplivale na načine vodenja tima, na organizacijo sestankov, na odtujenost osebnega stika in seveda načina uvajanja novih sodelavcev. In danes večina bazira na tem, kaj in kako smo upravljali in razvijali ekipo pred pandemijo, torej, kot bi nam nekdo natavil ogledalo. Dodatne izzive nam postavlja kontinuirano delo od doma, nezmožnost potovanj in osebnega stika s timi v drugih državah in seveda tudi omejen stik z dobavitelji. Ina kako sem se na to odzval jaz kot vodja? Vse to in še več praktičnih izkušenj v predavanju.

  • 12.40

    Katalog standardnih delovnih mest v nabavi

    Alenka Valenčič Butinar
    Prikaži več

    Združenje nabavnikov Slovenije bo prvič javno predstavilo Katalog standardnih delovnih mest v nabavi, ki temelji na mednarodno usklajenih standardih IFPSM (International Federation of Purchasing and Supply Management).Gre za prvi mednarodno primerljiv in poenoten dokument opisov in nazivov delovnih mest nabavne stroke v Sloveniji, namenjen vodjem, organizatorjem nabavnih procesov pri kreiranju organigramov in kadrovskim službam pri vrednotenju. S predstavitvijo in promocijo Kataloga standardih delovnih mest skušamo v nabavni proces v Sloveniji vpeljati poenoteno poimenovanje in vsebino delovnih mest. Dokument je osredotočen na strukturiranje vsebine delovnih mest operativne, taktične in strateške nabave. Upošteva lestvico napredovanj in odgovornosti od operativne izvedbe do najvišjega nivoja vodenja procesa nabave.

  • 12.55

    Dobri odnosi so ključ dolgoročne uspešnosti

    Tina Kastelic, psihologinja
    Prikaži več

    Dobro leto nazaj se je naš svet, ki smo ga poznali, obrnil na glavo. Čez noč se je bilo potrebno prilagoditi na novo realnost, kateri vlada veliko negotovosti, hitrih sprememb z danes na jutri in nesigurnosti.

    Kljub vsemu pa so se nekateri odlično znašli, drugi malo slabše. Kaj je recept za uspeh? Kje se skriva razlika?

    Gre za agilnost in sposobnost ohranjanja dobrih odnosov.

    Včasih smo te negovali ob dobremu kosilu, sestanku v živo. Danes velikokrat to ni mogoče, niti redko, kaj šele redno. Ne najdemo niti prave priložnosti za sproščeno klepetanje. Stremimo samo še k učinkovitosti in osredotočenosti na nalogo.  Temelj vsakega dobrega odnosa, tako poslovnega, kot zasebnega pa je zaupanje. Ga res znamo vzpostaviti na daljavo, preko telefonov in kamer? Kaj ljudje potrebujejo, da nam zaupajo?

    Dobri odnosi so ključ do dolgoročne uspešnosti.

  • 13.25

    Zaključek konference

    Marina Lindič

Moderator

Mag. Peter Ribarič

Mag. Peter Ribarič je finančnik in analitik z več kot 20-letnimi delovnimi izkušnjami. Med drugim je v različnih slovenskih podjetjih opravljal funkcijo finančnega direktorja, direktorja družbe in člana uprave.  Je izvršni direktor podjetja Planet GV d.o.o.
Je tudi soavtor prve slovenske knjige o obvladovanju tveganj ter diplomant Fakultete za računalništvo s področja umetne inteligence.