Andrej Vizjak

Mednarodni poslovni strateg in svetovalec, AV.consulting 

Prof. dr. Andrej Vizjak je skupaj z ženo Sonjo Vizjak soustanovitelj mednarodnega svetovalnega podjetja AV.consulting s sedežem v Dubaju ter vodja Inštituta za družinska podjetja v okviru nemške univerze v Ingolstadtu. Ima vodstvene izkušnje na najvišji ravni; delal je v multinacionalkah z več kot 10 milijardami evrov letnih prihodkov.

Bil je podpredsednik vodilne evropske medijske hiše Bertelsmann, senior partner in vodja razvoja za srednjo in vzhodno Evropo v podjetju PwC in član uprave Skupine Gorenje ter svetovalec slovenskih državnih podjetij kot so Telekom Slovenije, Petrol, Mercator, Zavarovalnica Triglav in Zavarovalnica Sava. Svetuje številnim uspešnim družinskim podjetjem in je avtor 25 knjig, med katerimi so številne svetovne uspešnice. Leta 2020 sta skupaj z ženo Sonjo Vizjak objavila knjigo Formule uspeha za družinska podjetja.

Formule uspeha za tekoče stoletje

Pandemija je dokazala, da potrebujejo podjetja nove modele vodenja in s tem tudi nov način podpore upravljanja s strani kadrovske funkcije, saj ustaljene prakse v času negotovosti niso učinkovite. V Sloveniji se je tradicionalnemu korporativnemu upravljanju, ki smo ga vajeni iz državnih podjetij in podružnic mednarodnih korporacij, v zadnjih dvajsetih letih pridružilo še podjetniško upravljanje v družinskih podjetjih. Ta se odlikujejo s fleksibilnostjo in odločnostjo vodstva, medtem ko imajo za razliko od veliko bolj urejenih slovenskih državnih podjetij in mednarodnih korporacij še relativno nerazvito kadrovsko funkcijo. Ravno uspeh družinskih podjetij pa postavlja v pozitivno luč »nepotizem«, ki ga je korporativni svet tradicionalno odklanjal, čeprav se ravno v časih krize sorodniške vezi pokažejo kot najbolj zanesljive.