Dr. Martin Možina

Vodilni podatkovni znanstvenik, Mercator, d.d.

Martin Možina je leta 2009 doktoriral na Fakulteti za računalništvo in informatiko iz področja uporabe domenskega znanja v strojnem učenju. Po doktoratu se je na fakulteti zaposlil kot asistent in se primarno ukvarjal z raziskovanjem uporabe umetne inteligence v poučevanju. Prvič se je podal v poslovne vode, ko je kot soustanovitelj zagonskega podjetja GuruCue d.o.o. sodeloval pri razvoju priporočilnega sistema za televizijske vsebine. Od leta 2018 je zaposlen v podjetju Mercator d.o.o. (skupina Fortenova), kjer z ekipo razvijajo napredna orodja za pomoč zaposlenim pri poslovnem odločanju. Pred dobrim letom je sodeloval pri ustanovitvi podjetja Datalab, regijskega centra odličnosti za digitalizacijo Fortenove, v katerem ima Martin funkcijo vodilnega podatkovnega znanstvenika.

Pasti vpeljave podatkovne znanosti v poslovanje

Pogosto se pri vpeljavi podatkovne znanosti v poslovanje ujamemo v past preozkega fokusa na metrike in algoritme in posledično zanemarimo človeško presojo in intuicijo. Stalno moramo imeti pred očmi, da so podatkovni modeli lahko le tako dobri kot podatki, na katerih smo jih učili. Ob slabi kakovosti in nepopolni množici učnih podatkov bo tudi model dajal napačne in diskriminatorne rezultate. Spoštovanje področja zasebnosti in varstva osebnih podatkov je nenazadnje tudi izredno pomembno, če se želimo izogniti izgubi zaupanja vseh deleženikov in znižanju ugleda podjetja. Pri vpeljavi podatkovne znanosti v poslovanje moramo zato preučiti vse možne pasti in k vpeljavi pristopiti celovito, z uporabo zdrave človeške presoje in s spoštovanjem podatkovne etike.